All powered by Propulsion
OUR STORIES

Het Propulsion Curriculum Vitae

Al 16 jaar zorgen wij met onze diensten en software voor de optimalisatie van de marktbewerkingsprocessen van onze klanten. Hieronder vindt u een selectie van de klanten waar we met veel plezier en trots voor hebben mogen werken.

Onze klanten zijn altijd B2B, maar qua bedrijfsomvang hebben we alles over de vloer gehad: van ambitieus MKB tot reusachtige multinationale firma’s. Als u zich naar aanleiding van onze ervaring met anderen afvraagt wat wij voor u kunnen betekenen, neem dan contact met ons op voor een afspraak!

Bekijk hier onze succesverhalen:

Sinds 2013 is Propulsion als partner management service bij Microsoft actief. In deze rol werkt Propulsion als lead engine, kennispartner en contactcentrum van Microsoft.

Het partner management houdt in dat Propulsion de partners van Microsoft benaderd en hen helpt zich zo goed mogelijk te ontwikkelen op het gebied van de Microsoft Cloud-producten. Propulsion draait analyses om relevante partnergroepen te benaderen, en doet dit multi-channel via mail en telefoon.

Propulsion creëert nieuwe doelgroepen, bouwt sterke partnercontacten en versterkt de bestaande partnerships voor Microsoft, waarmee wij al drie jaar helpen Microsoft Nederland te excelleren in zowel partnertevredenheid als verkoopcijfers.

De afgelopen drie jaar heeft Propulsion voor Microsoft vele miljoenen omzet in kaart gebracht, tienduizenden leads gecreëerd en tientallen webinars gevuld.

Microsoft heeft dankzij Propulsion:

Beter op de hoogte over de gang van zaken bij partners die voorheen buiten beeld bleven

Cloudverkopen binnen Microsoft EMEA

In het bezit van een sales engine via welk direct honderden partners bewerkt worden

In staat partners te ondersteunen in hun ontwikkeling richting de cloud

Is Propulsion iets voor uw bedrijf? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Dankzij de Propulsion Afspraak Planner heeft ABN Amro

Dagelijkse reistijd met 25% teruggebracht

Ervoor gezorgd dat er 30% minder personeel nodig is om de boekingen te verrichten

De vullingsgraad op de agenda’s met 25% doen stijgen, waardoor adviseurs effectiever met hun tijd om kunnen gaan

De win- loss analyse op afspraakresultaten van de buitendienst inzichtelijk gemaakt

De samenwerking tussen ABN Amro en Propulsion is gestart in 2005. ABN Amro contactcenters van Your Business Banking adviseurs maken afspraken en generen leads. Zij gebruiken de Propulsion Afspraak Planner om deze zo efficiënt mogelijk in te plannen. In 2015 is ook de afdeling Rentederivaten gestart met gebruik van de Propulsion Afspraak Planner Software.

Afspraken worden op een zodanige manier ingepland, dat ze gelijkmatig worden verdeeld onder de verschillende adviseurs. Met dank aan onze software heeft ABN altijd een beeld van de vulling van de agenda’s van de adviseurs.

In 2015 is Lenovo in samenwerking met Propulsion gestart met het uitbouwen van haar partnerkanaal in de Benelux. Het doel van het nieuwe partnerkanaal was het beter informeren van automatiseerders en computerwinkels over producten, acties en evenementen van Lenovo in Nederland en België.

Propulsion verschaft informatie over relevante zaken aan partners, en wint informatie voor Lenovo in bij de partners. Deze informatie van haar partners gebruikt Lenovo als input voor nieuwe acties.

In 2015-2016 was het Lenovo Channel Activation Programma via Propulsion het meest succesvolle activatieprogramma in Europa.

De Propulsion Afspraak Planner biedt Lenovo:

Groei gerealiseerd in partnerprogramma EMEA

Verkoop van resellers in kaart gebracht

Significante verbetering van het imago van Lenovo

Zich bewezen als effectieve strategisch partner

Nationale Nederlanden heeft dankzij Propulsion:

Een klantvriendelijke, laagdrempelige manier om afspraken in te boeken via e-mails en landing pages

Optimale afstemming tussen beschikbaarheid van adviseurs en de vraag naar afspraken

Geautomatiseerde logistiek rond afspraken

Online dashboarding voor alle betrokken partijen

Propulsion heeft, in samenwerking met Capter, voor Nationale Nederlanden een online afspraakmechanisme opgezet om afspraken in te plannen tussen verzekeringsadviseurs en klanten.

Het achterliggende proces bestaat uit het uitsturen van een gerichte e-mail. Via deze e-mail komen klanten terecht op een landing page waar ze direct een afspraak kunnen inboeken.

Vervolgens toont de optiegenerator de meest optimale afspraakmomenten voor zowel klant als adviseur. Het resultaat van deze manier van werken is een hoge afspraakdichtheid per adviseur. De logistiek rond de afspraak wordt automatisch door de Propulsion software geregistreerd afgehandeld.

Is Propulsion iets voor uw bedrijf? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Dankzij gebruik van de Propulsion Afspraak Planner kan Gastouderbureau Krokodilletje:

Snel en gemakkelijk de agenda’s van consulenten vullen

Haar consulenten online inzicht geven in afsprakengegevens en klanthistorie

Logistiek rondom afspraken aansturen

Boeken gastouders online hun afspraken met consulenten

Consulenten van Gastouderbureau Krokodilletje zijn iedere dag onderweg om afspraken tussen ouders en gastouders op locatie bij te wonen. Om deze afspraken zo efficiënt mogelijk in te plannen, moet er een verband worden gelegd tussen de locatie en onderlinge reistijd van afspraken. Met een snel groeiende organisatie is dit voor Krokodilletje een steeds gecompliceerdere logistieke onderneming geworden. In 2015 is Krokodilletje, om toch snel en effectief afspraken te kunnen blijven inplannen, gebruik gaan maken van de Propulsion Afspraak Planner Software.

Onze software biedt de de afspraakboekers automatisch geoptimaliseerde afspraakopties. Bij het genereren van de opties legt de Propulsion Afspraak Planner Software het lastig handmatig te leggen verband tussen locatie, onderlinge reistijd van afspraken en beschikbaarheid van consulenten. Het gebruik van onze software resulteert voor Krokodilletje in meer afspraken per dag voor de consulenten en een tijdsbesparing voor de boekers.

Eind 2014 benaderde Oracle Propulsion met een hoofdpijndossier. De eigen leadgeneratie op de productgroep Fusion verliep niet naar wens, de pipeline raakte leeg en het wilde intern niet lukken het project aan de praat de krijgen. Fusion is een complexe projectgroep, bestaande uit door overnames aan Oracle toegevoegde producten, zoals Customer Service-oplossing RightNow, Campaign Management-oplossing Eloqua en Social Media Listening-oplossing Virtue.

Oracle vroeg van Propulsion twee dingen: het maken van afspraken voor de experts op de productgroep Fusion en het vinden van verbeterstappen voor de eigen route naar een lastige doelmarkt. De doelmarkt in kwestie was een lijst van zeer grote bedrijven in tien verschillende landen

Na een dataverrijkingsproces, waarmee contactpersonen en relevante thema’s zijn gevonden, is Propulsion gestart met de marktbewerking. Door geduldig, flexibel en via online en offline kanalen te werken, is het Propulsion gelukt de juiste route naar de markt te vinden. Onze bereidheid te testen en bij te sturen was doorslaggevend voor het succes van de campagne.

Oracle heeft dankzij Propulsion:

In 10 landen een directe conversie van 30-35% op gemaakte afspraken behaald

Een internationaal toepasbare route naar de markt gevonden

Een direct voor de doelmarkt passend en effectieve campagneblauwdruk in huis

Met het volste vertrouwen een telesales operatie in Amsterdam kunnen starten met 400 agents die werken op basis van door Propulsion ontwikkelde concepten

Dankzij Propulsion heeft Fox-IT:

Maak een blauwdruk van uw doelmarkt

Het begin van database-driven sales

Heldere rapportages & Realtime dashboard

Betrek de verkopers bij het bouwen van targetlijsten

Propulsion heeft voor een gerenommeerd ICT-Security bedrijf de route naar de olie- en gasmarkt binnen Europa gezocht en gevonden. Het bedrijf wilde onderzoek uitvoeren om te zien of de olie- en gasmarkt een markt was waar
men zich naartoe zou kunnen bewegen. Propulsion heeft in samenwerking met business partner Prospectory de propositie voor deze specifieke markt
uitgewerkt en is deze propositie vervolgens in de praktijk gaan testen.

Door desk research, en gebruik van Propulsion tools zoals onze Extractor is de startlijst die het bedrijf leverde bij aanvang verrijkt tot een complete doelmarkt van bedrijven binnen Europa, compleet met relevante contactpersonen en hun gegevens.

Vervolgens heeft Propulsion door geduldig testen en uitproberen de juiste weg gevonden om met de nieuwe doelmarkt in contact te komen. Het door Propulsion uitgevoerde onderzoek heeft ertoe geleid dat er bij het ICT-Security bedrijf een opschaling op meerdere doelmarkten en aanleidingen binnen Europa plaatsvindt.

Voor ZIEN24 uit Rotterdam heeft Propulsion een online afspraakmechanisme opgezet om afspraken in te plannen tussen makelaars en hun bestaande klanten.

In dit geval gaat het over het maken van woningpresentaties, waar fotografen in heel Nederland ingeboekt moeten worden. De makelaar is klant bij ZIEN24, en heeft een inlog op het ZIEN24 platform. Dit platform is gesynchroniseerd met onze Afspraak Planner, waardoor beide systemen met elkaar samenwerken om het beste resultaat te bereiken.

Zodra de makelaar zijn keuze heeft gemaakt toont de Afspraak Planner Software van Propulsion de passende afspraakgelegenheden waaruit de makelaar kan kiezen. Bij het bepalen van de passende mogelijkheden houdt de software automatisch rekening met de reistijd, de al geboekte afspraken, maar ook de benodigde kunde en locatie van de afspraak.

De Propulsion Afspraak Planner biedt ZIEN24:

Complete integratie tussen het Zien24 portal en Propulsion software

Geautomatiseerde communicatie rond de afspraken

Afstemming tussen beschikbaarheid adviseurs en afspraakbehoefte klanten

Effectieve afspraken met minimale reistijd

IT Distri’s gebruiken Propulsion software voor het managen van de lead follow up in West-Europa

Heldere rapportages & Realtime dashboard

Automatische terugkoppeling bij géén opvolging

Krachtige aanvulling op uw CRM software

Distributie op basis van skills en regio

ALSO, Insight Enterprises, Ingram Micro en Copaco gebruiken de lead management module van Propulsion om de follow up op de ontwikkelde leads te managen. De workflow is als volgt; vanuit het Sales center van Propulsion worden voor deze ICT distri’s business relaties gebouwd en aanleidingen ontwikkeld. Deze leads worden automatisch verdeeld richting de desbetreffende Partner accountmanagers binnen de verschillende landen. Belangrijk hierbij is dat op EMEA Marketing en Partner Manager niveau inzicht is over de opvolging van de aanleidingen binnen haar eigen organisatie.

Deze aanpak draagt bij aan een uniform werkproces over alle landen en alle lagen binnen de organisatie heen, met 1 meetlat. Aanleidingen vallen niet tussen het wal en het schip, iedereen blijft betrokken en is bij de les. Als deze aanpak u aanspreekt, neem gerust contact op om te horen of deze aanpak ook bij uw organisatie zou passen.

Is Propulsion iets voor uw bedrijf? Neem vrijblijvend contact met ons op!

DE OPLOSSINGEN VAN PROPULSION

SalesSniper

De verbinding

Bekijk onze oplossing

B2B Telesales

Slim bellen

Bekijk onze oplossing

Afspraakplanner

Efficient plannen

Bekijk onze oplossing

B2B Leadgeneratie

Slimmere B2B Leadgeneratie

Bekijk onze oplossing

Dataverrijking

Aanmaken en verrijken van targetlijsten

Bekijk onze oplossing

B2B Sales Centre Software

Bekijk onze oplossing

Marketing Automation

van passief naar actieve bezoekers

Bekijk onze oplossing

B2B LEAD DISTRIBUTIE

verdeel en volg salesleads

Bekijk onze oplossing

#ATYOURSERVICE

CONTACT

Propulsion ligt op een steenworp afstand van Amsterdam en Schiphol. Gelegen in Hoofddorp met ruim voldoende parkeergelegenheid en naast een heerlijk park. De koffie staat klaar!

Ons Adres:

Hoofdweg 667

2131 BB Hoofddorp

Telefoon: +31(0)88- 203 203 5

[email protected]

Contact Us