B2B Online leads naar
echte business relaties
VIRTUEEL Accountmanagement Team
Populsion ontzorgt
Met de komst van Online, Marketing Automation en Social Selling verandert het speelveld van B2B lead generatie en B2B marketing campagnes fundamenteel.
Propulsion helpt haar klanten met de brug te slaan tussen Online Leadgeneratie en de Sales afdeling zodat Sales geen tijd verspilt aan leads die nog te weinig aanleiding laten zien. Propulsion start met bouwen van de businessrelatie en achterhaalt de intentie van de Lead voordat deze aan Sales wordt aangeboden. Tevens zijn wij in staat een ritmisch en gedegen marktbewerkingsproces voor je op te zetten. Dat doen wij met ons gespecialiseerde en ervaren sales team in Hoofddorp.
Wil je uiteindelijk de sales operatie binnen uw kantoor hebben, dan regelen we dat voor u compleet.
In het genoemde speelveld zijn de volgende aanleidingen reden om met ons contact te zoeken:
Heb je de online B2B marktbewerking helemaal op orde, maar blijft de pipeline leeg?
Er worden meerdere Marketing Qualified Leads vanuit online aangeleverd, maar worden deze niet opgevolgd door het sales team omdat zij dit tijdsverspilling vinden?
Ben je op zoek naar een betere en optimale mix tussen online en offline marktbewerking in B2B?
Wil je een duidelijker beeld van de klantvragen en thema’s die bij jouw potentiële klanten spelen?
Wil je nieuwe marktsegmenten benaderen met het optimale bewerkingsproces erachter?
Heb je behoefte aan een eigen sales team dat zowel online als outbound gericht de markt ritmisch en effectief bewerkt, bij ons of bij jullie op kantoor?
VIRTUEEL Accountmanagement Team
Propulsion biedt op al deze vraagstukken advies en operationele ondersteuning.
Sinds de intrede van online sales technieken zijn partijen nog zoekende hoever zij moeten gaan in het toepassen van deze technieken voor hun B2B business. En omdat binnen B2B er een grote verscheidenheid is aan markten, merkbekendheid, produkten en diensten, is er ook nog geen benchmark of je het goed doet. Bovendien is voor B2B verkopen kennis en ervaring nodig, waarbij ( uiteindelijk) F2F contacten zeer relevant zijn. We proberen dus veel.
Propulsion helpt bedrijven met de opzet van voor hun juiste verhouding van online inbound- en outbound gerichte verkooprocessen. Propulsion helpt bij het achterhalen van de thema’s die spelen bij de klant van de klant. Propulsion helpt bij het opzetten van het juiste “hybride” verkoopproces voor jouw bedrijf.
Dit “hybride” sales proces van offline en online combinaties om het ge-interesseerde bedrijf verder te helpen en te kwalificeren zorgt voor minder tijdsverspilling van de verkoopafdeling. De truc is om een business relatie te bouwen met online leads zodat je achter de echte reden kan komen waarom een bedrijf in de markt is. Dit krijg je alleen F2F/ offline te horen. In die zin ontstaat er dus een nieuw soort Business Development proces; relevante online content 1 op 1 aanbieden in combinatie met outbound gerichte contact momenten om achter de echte beweegreden van een bedrijf te komen.
Wat de B2B potentiele eindklant digitaal achterlaat is maar een fractie van het orientatie- en aankoopgedrag. Bij Business development is het belangrijk om online om te zetten in een echte business relatie.
Voordat de gevonden aanleiding de pipeline (CRM) in gaat en er een business relatie van verder vertrouwen en gunning opgebouwd moet worden in de koopcyclus.
Uiteindelijk blijven bedrijfs-websites en specifieke landingpages de centrale spil in alle online communicatie. Zowel Marketing Automation als Social Selling drijven traffic richting de website of thema gerichte landingpages. Propulsion zorgt voor een koppeling tussen de landingpages en de Propulsion Sales Software.
Dat zorgt voor 1 “cockpit” voor de Business Development personen van alle leads met alle online en offline contact historie.